چگونه زخم های ناشی از پیرسینگ های غضروفی را درمان کنیم؟

چگونه زخم های ناشی از پیرسینگ های غضروفی را درمان کنیم؟

دیدگاه‌ها برای چگونه زخم های ناشی از پیرسینگ های غضروفی را درمان کنیم؟ بسته هستند برچسب ها : ،،

پیرسینگ های غضروفی روی گوش و بینی مستعد تبدیل به برامدگی یا زخم های کوچک در اطراف سوراخ های خروجی این مکان ها هستند. این زخم ها گاهی اوقات توسط طلا و جواهرات شل یا نامناسب،دست زدن به صورت خشن، و یا با پیرسینگ کردن توسط دستگاه های مخصوص این کار ایجاد می شوند. با وجود این که این برجستگی ها خطرناک نیستند، اما می توانند موجب احساس ناخوشایند و خارش شوند. اگر می خواهید از دست این زخم های غضروفی خلاص شوید باید صبور باشید زیرا بهبود آن ها طول می کشد. با این حال، اگر خوش زخم باشید، این زخم ها باید در عرض دو تا سه ماه ناپدید شوند. در این مقاله برای درمان این زخم ها چندین درمان خانگی ساده به شما توصیه می شود.

چگونه زخم های ناشی از پیرسینگ های غضروفی را درمان کنیم؟

استفاده از روغن درخت چای

بعضی از مردم ادعا می کنند که با استفاده از روغن درخت چای که به دلیل خواص ضد باکتریایی خود، یک عنصر مشترک در بسیاری از داروهای خانگی است، در بهبود این نوع زخم ها موفق بوده اند.

  • از خرید روغن درخت چای ۱۰۰ درصد خالص اطمینان حاصل کنید، زیرا احتمال کمی وجود دارد که باعث التهاب شود.
  • اگر پوست شما حساس نیست، تنها یک یا دو قطره از روغن درخت چای را بر روی یک اسفنج پنبه ای بریزید و مستقیما روی محل زخم بمالید. این کار را دو بار در روز تا زمان ناپدید شدن زخم انجام دهید.
  • اگر پوست حساسی دارید، رقیق کردن روغن درخت چای (که بسیار قوی است) با یک یا دو قطره آب قبل از مالیدن آن به گوش یک ایده ی مناسب است.

 

درمان-زخم-پیرسینگ-غضروفی

 

استفاده از آسپرین

اعتقاد بر این است که آسپرین در درمان این زخم ها موثر است، زیرا رگ های خونی زیر پوست را گشاد می کند، و در نتیجه سرعت بهبود را بالا می برد.

  • یک قرص آسپرین را در یک کاسه ی کوچک قرار دهید و آن را با پشت یک قاشق خُرد کنید. چند قطره آب به آن اضافه کنید و آن ها را مخلوط کنید تا به شکل خمیری در بیاید.
  • خمیر را به طور مستقیم بر روی زخم قرار دهید، و اجازه دهید تا برای ده دقیقه خشک شود. خمیر سفت شده را با مقداری آب گرم آبکشی کنید.
  • برای بهترین نتیجه، این فرآیند را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.
درمان-زخم-پیرسینگ-غضروفی

درمان-زخم-پیرسینگ-غضروفی

استفاده از آب لیمو

آب لیمو یکی دیگر از درمان های خانگی برخی از مردم در درمان موثر زخم های غضروفی است.

  • آب لیمو را با فشار دادن نیمی از آن بگیرید، سپس آن را با آب مخلوط کنید تا به نصف قدرت خود برسد. یک گوش پاک کن در آب لیمو بگذارید و توسط گوش پاک کن آبیمو را به محل زخم بمالید.
  • این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید تا زمانی که در اندازه ی زخم بهبودی مشاهده کنید.
درمان-زخم-پیرسینگ-غضروفی

درمان-زخم-پیرسینگ-غضروفی

استفاده از عسل

عسل دارای خواص درمانی طبیعی است و معمولا در داروهای خانگی برای درمان زخم ها و سوختگی ها استفاده می شود.

  • بنابراین، عسل می تواند به طور بالقوه به درمان زخم های غضروفی کمک کند. سعی کنید مقداری عسل را دو یا سه بار در روز بر روی محل زخم بمالید