چشم شیطان

چشم شیطان

دیدگاه‌ها برای چشم شیطان بسته هستند برچسب ها : ،،

چشم شیطان

 

 چشم شیطان (چشم نظر، چشم زخم) یکی از نیرومندترین تصاویر نمادین در جهان است. معنی چشم شیطان تقریبا به ۳۰۰۰ سال پیش به یونان و روم باستان بر می گردد. اعتقاد بر این است که استفاده از چشم شیطان به عنوان یک طلسم موجب محافظت در برابر نیروهای شیطانی می شود. معنی چشم شیطان تقریبا در هر کشور در جهان و هر مذهب، از جمله یهودیت، اسلام، هندو، بودا، و مسیحیت نمادگرایی دارد.

 

  • چشم شیطان، نگاهی است که ضرر، زجر، یا نوع دیگری از بدشانسی بر شخصی که به وی افکنده شود وارد می آورد. نظر انداختن به کسی با “چشم شیطان” نگاهی است که به وضوح بیان می کند فردی به دلیل حسادت یا عناد محض تمایل دارد مورد بدی برای شخص دیگری روی دهد. در بسیاری از فرهنگ ها اعتقاد بر این است که این نگاه به قدر کافی قدرتمند است که مصیبت واقعی برای فرد بیچاره ای که دریافت کننده ی نظر است ایجاد کند.

  • در بسیاری از فرهنگ ها، تمجید افراطی یا دریافت تحسین بیش از آنچه واقعا شایسته است، می تواند ذلت چشم شیطان را به بار آورد که اعتقاد بر این بود که موجب بیماری جسمی و ذهنی می شود. یهودیان اشکنازی معتقد هستند که تمجید افراطی باعث آسیب پذیری در برابر چشم شیطان می شود و لذا عبارت عبری “کین آینهوره!” (Keyn aynhoreh!) به معنی “چشم شیطان به دور” را به منظور محافظت در برابر آن تکرار می کنند.

  • چشم شیطان امروزه یک گرایش متداول در جواهرسازی است و دیده می شود مورد استفاده بسیاری از افراد مشهور به عنوان یک حالت جواهر شیک قرار گرفته است.